Verkopen
Kopen
  • Hoe verkoop ik mijn woning?
  • Hoe bepaal ik de vraagprijs van mijn woning?
  • Wie verzorgt het beeldmateriaal van de woning?
  • Wie verzorgt de bezichtigingen van de woning?
  • Betaal ik als verkoper echt helemaal niets?
  • Wat houdt een inspectie van de woning in?
  • Het hoogste bod is niet hoog genoeg, wat nu?
  • Wie neemt contact op met de hoogste bieder(s)?
  • Welke documenten heb ik nodig bij het aanmelden?
  • Wie regelt de eigendomsoverdracht?
Hoe verkoop ik mijn woning?

Volg de stappen van het stappenplan en maak een account aan. Hierna gaat de woning het biedingsplatform op. Geïnteresseerden kunnen nu bieden. Wanneer een bod en de voorwaarden van de koper interessant genoeg zijn, dan accepteer je dit bod en nemen wij contact op met de koper om het aankoopproces in gang te zetten.

Wanneer je je woning verkoopt via ons platform dan helpen onze experts jou hierbij. De waardebepaling vindt plaats door een ervaren makelaar. Na de waardebepaling ontvang je van ons een vraagprijsadvies. Indien je akkoord gaat met de verkoopadviesprijs kunnen wij daarna het verkooptraject in werking zetten.

Wij zorgen voor professionele foto’s en een plattegrond van jouw woning. Dit doen we in samenwerking met een woning promotie bedrijf. Goed beeldmateriaal zorgt voor een hogere kans op een succesvolle verkoop.

Hiervoor heb je 2 opties. Uiteraard kan jij dit helemaal zelf regelen, dit is dan volledig kosteloos. Maar je kan er ook voor kiezen om dit door ons te laten doen, door een ervaren makelaar in te huren. De kosten hiervoor zijn € 999,- de keuze hiervoor kan je vanuit je account aangeven. Selecteer hiervoor het 'full service pakket'.

Voor de verkoper zijn onze diensten geheel kosteloos. Wens je gebruik te maken van ons full service pakket, dan betaal je een extra vergoeding die aangegeven staat bij de optie die je hebt geselecteerd. De koper betaalt de makelaars fee.

Een inspectie van een woning vindt plaats om te bepalen of de woning volgens afspraak tussen koper(s) en verkoper(s) is achtergelaten. Dit gebeurt voordat de woning wordt gepasseerd bij de notaris. De inspectie vindt plaats tussen de koper(s) en verkoper(s). Hierbij wordt opgelet of de roerende zaken van de verkoper(s) zijn weggehaald of volgens afspraak zijn achtergelaten. Ook worden de meterstanden van GWE genoteerd.

Als het hoogste bod niet naar wens is dan kun je de biedingsperiode kosteloos verlengen totdat jouw woning verkocht is.

Wij nemen na de biedingsperiode contact met je op om de biedingen samen door te nemen. Mocht je akkoord gaan met een bod dan nemen wij contact op met hoogste bieder om het koopproces in gang te zetten.

Dit verschilt per object. Je krijgt van ons een uitgebreide mail met daarin aangegeven welke stukken wij precies van je nodig hebben. Denk hierbij aan vve stukken, eigendomsakte, vragenlijst en lijst van zaken.

Dit wordt altijd gedaan bij de notaris. Koper en verkoper moeten hierbij aanwezig zijn of kunnen een machtiging achterlaten bij de notaris voor het tekenen van de leveringsakte en het overdragen van de sleutels van de woning. Woningen worden altijd gepasseerd bij de Nationale Notaris.

Staat jouw vraag er niet bij?
Wij beantwoorden graag al jouw vragen
Klanten­service
085 - 06 00 567
Email
info@mijnkostelozemakelaar.nl
WhatsApp
Start chat
  • Hoe bied ik op een woning?
  • Is een bod bindend?
  • Ik ben de hoogste bieder, wordt de woning van mij?
  • Wat zijn de kosten voor de koper via jullie platform?
  • Wat is de bedenktijd voor de koper?
  • Hoe vaak mag ik als koper bieden?
  • Wat houdt een leveringsakte in?
  • Welke kosten vallen onder kosten koper?
  • Wat is de lijst van zaken?
  • Wie regelt de eigendomsoverdracht?
Hoe bied ik op een woning?

Maak eerst een account aan op onze website. Hierna kun je een bod uitbrengen op woningen die naar jouw wens zijn. De verkoper ziet alleen een voornaam en de woonplaats van de persoon die een bod uitbrengt. Nadat een biedingsperiode is geëindigd en de verkoper akkoord gaat met jouw bod, nemen wij contact met je op om de verdere procedure te bespreken.

In principe niet. Pas na het tekenen van de koopovereenkomst en het verstrijken van de wettelijke bedenktijd (3 dagen) is een koopovereenkomst bindend. Voor zakelijke bieders is een bod wel bindend. Hiervoor gelden andere wetten dan bij particulieren.

Niet per se. Het is altijd aan de verkoper(s) om te bepalen of de woning verkocht wordt. Wanneer het bod hoog genoeg is dan is de kans uiteraard wel een stuk groter. De aangegeven voorwaarden kunnen ook een rol betekenen in de keuze van de verkoper(s).

De koper betaalt een eenmalige fee. De fee bedraagt € 2.700,- inclusief btw voor woningen tot € 300.000,- Bij biedingen vanaf € 300.000,- is de fee € 2.999,- inclusief btw. Deze kosten komen boven op de koopsom.

Nadat de koopovereenkomst door beide partijen is ondertekend, gaat de bedenktijd van 3 werkdagen in. Binnen die 3 werkdagen kan de koop geannuleerd worden zonder enige reden.

Zolang een veiling actief is kun je onbeperkt bieden.

De notaris maakt de leveringsakte op. Deze dient door alle betrokken partijen ondertekend te worden. De leveringsakte zorgt dat de woning eigendom wordt van de nieuwe partij. De leveringsakte wordt hierna opgenomen in de registers van het Kadaster.

Notariskosten De notaris stelt 2 aktes op. Een leveringsakte en een hypotheekakte. De leveringsakte bewijst het bezit van een onroerend goed. In de hypotheekakte is de afspraak tussen de onroerend goed bezitter en de geldverstrekker vastgelegd.

Overdrachtsbelasting Voor bestaande woningen of vakantiewoningen is het overdrachtsbelastingtarief 2%. Koop je een bedrijfspand dan geldt een hoger tarief van 6% van de koopsom. De overdrachtsbelasting wordt door de koper betaald en kan per geval anders zijn.

Kadastrale rechten Via de notaris brengt Het Kadaster kosten in rekening voor het registreren of wijzigen van een eigenaar en hypotheekrecht in het Kadastraal register.

Let ook op de volgende kosten:

Taxatiekosten De geldverstrekker wil vaak een goed beeld van het onroerend goed en laat hier om een taxatie uitvoeren. Dit is in de meeste gevallen verplicht.

Dit is een lijst waarop roerende zaken staan die onderdeel uitmaken van de koopovereenkomst.

Dit wordt altijd gedaan bij de Nationale Notaris. Koper(s) en verkoper(s) moeten hierbij aanwezig zijn voor het tekenen van de leveringsakte en het overdragen van de sleutels van de woning.