Stap 1/4
Account aanmaken

Maak een account aan door je gemakkelijk, snel en gratis te registreren. Bij Mijn Kosteloze Makelaar geloven wij in een uiterst transparante verkoopproces.

Wij hebben het koopproces zo gemakkelijk mogelijk gemaakt. Wacht niet langer. Registreer je nu en vindt jouw droomhuis op Mijn Kosteloze Makelaar.

Registreren
Stap 2/4
Woning zoeken

Via de gemakkelijke zoekoptie vind je alle te koop aangeboden woningen op Mijn Kosteloze Makelaar. Alle benodigde informatie over het object hebben we voor je opgesomd. Bekijk alle door de verkoper aangeleverde documenten en maak een weloverwogen beslissing. Naast algemene informatie tref je ook de volgende documenten aan bij iedere woning:

  • Plattegronden
  • VvE documenten
  • Taxatierapporten
  • Leveringsakte
  • Lijst van goederen
Stap 3/4
Bod plaatsen

Heb jij jouw droomhuis gevonden? Plaats dan een bod. De biedingen kunnen met staffels worden geplaatst. Op deze manier wordt iedereen een eerlijke kans geboden om aan een bieding mee te doen.

Word je overboden door andere geïnteresseerde dan word je daar onmiddellijk van op de hoogte gesteld per e-mail of per SMS.

Courtage

  • Woning tot € 300.000,- = € 2.700,- inclusief BTW
  • Woning vanaf € 300.000,- = € 2.999,- inclusief BTW
Stap 4/4
Verkoop afronden

Ben jij de hoogste bieder? Dan is de kans groot dat de verkoop doorgaat. Uiteindelijk is het altijd de verkoper die bepaalt of de verkoop definitief doorgaat.

Mijn Kosteloze Makelaar begeleidt jou van A tot Z bij het aankoopproces. Alle officiële documenten worden ter beschikking gesteld. De koopovereenkomst wordt kosteloos opgesteld en een afspraak bij de Notaris wordt vastgezet.

De sleuteloverdracht vindt plaats op de door verkoper en koper overeengekomen overdrachtsdatum bij de Notaris.

Heb je nog vragen? Bekijk dan onze veel gestelde vragen of neem direct contact op voor gratis en vrijblijvend advies van een van onze specialisten.

  • Hoe bied ik op een woning?
  • Is een bod bindend?
  • Ik ben de hoogste bieder, wordt de woning van mij?
  • Wat zijn de kosten voor de koper via jullie platform?
  • Wat is de bedenktijd voor de koper?
  • Hoe vaak mag ik als koper bieden?
  • Wat houdt een leveringsakte in?
  • Welke kosten vallen onder kosten koper?
  • Wat is de lijst van zaken?
  • Wie regelt de eigendomsoverdracht?
Hoe bied ik op een woning?

Maak eerst een account aan op onze website. Hierna kun je een bod uitbrengen op woningen die naar jouw wens zijn. De verkoper ziet alleen een voornaam en de woonplaats van de persoon die een bod uitbrengt. Nadat een biedingsperiode is geëindigd en de verkoper akkoord gaat met jouw bod, nemen wij contact met je op om de verdere procedure te bespreken.

In principe niet. Pas na het tekenen van de koopovereenkomst en het verstrijken van de wettelijke bedenktijd (3 dagen) is een koopovereenkomst bindend. Voor zakelijke bieders is een bod wel bindend. Hiervoor gelden andere wetten dan bij particulieren.

Niet per se. Het is altijd aan de verkoper(s) om te bepalen of de woning verkocht wordt. Wanneer het bod hoog genoeg is dan is de kans uiteraard wel een stuk groter. De aangegeven voorwaarden kunnen ook een rol betekenen in de keuze van de verkoper(s).

De koper betaalt een eenmalige fee. De fee bedraagt € 2.700,- inclusief btw voor woningen tot € 300.000,- Bij biedingen vanaf € 300.000,- is de fee € 2.999,- inclusief btw. Deze kosten komen boven op de koopsom.

Nadat de koopovereenkomst door beide partijen is ondertekend, gaat de bedenktijd van 3 werkdagen in. Binnen die 3 werkdagen kan de koop geannuleerd worden zonder enige reden.

Zolang een veiling actief is kun je onbeperkt bieden.

De notaris maakt de leveringsakte op. Deze dient door alle betrokken partijen ondertekend te worden. De leveringsakte zorgt dat de woning eigendom wordt van de nieuwe partij. De leveringsakte wordt hierna opgenomen in de registers van het Kadaster.

Notariskosten De notaris stelt 2 aktes op. Een leveringsakte en een hypotheekakte. De leveringsakte bewijst het bezit van een onroerend goed. In de hypotheekakte is de afspraak tussen de onroerend goed bezitter en de geldverstrekker vastgelegd.

Overdrachtsbelasting Voor bestaande woningen of vakantiewoningen is het overdrachtsbelastingtarief 2%. Koop je een bedrijfspand dan geldt een hoger tarief van 6% van de koopsom. De overdrachtsbelasting wordt door de koper betaald en kan per geval anders zijn.

Kadastrale rechten Via de notaris brengt Het Kadaster kosten in rekening voor het registreren of wijzigen van een eigenaar en hypotheekrecht in het Kadastraal register.

Let ook op de volgende kosten:

Taxatiekosten De geldverstrekker wil vaak een goed beeld van het onroerend goed en laat hier om een taxatie uitvoeren. Dit is in de meeste gevallen verplicht.

Dit is een lijst waarop roerende zaken staan die onderdeel uitmaken van de koopovereenkomst.

Dit wordt altijd gedaan bij de Nationale Notaris. Koper(s) en verkoper(s) moeten hierbij aanwezig zijn voor het tekenen van de leveringsakte en het overdragen van de sleutels van de woning.

Staat jouw vraag er niet bij?
Wij beantwoorden graag al jouw vragen
Klanten­service
085 - 06 00 567
Email
info@mijnkostelozemakelaar.nl
WhatsApp
Start chat